الجمعة، 13 مارس 2009

من انا ... ؟؟؟

من أنــــــــــــــا ....؟؟
لم اعد احتمل الصمود
امام كل هذه القيود
فكرت كثيرا فى الصدود
ولكنها كالحبل المعقود
بقسوتكم مزقتم قلبى
والقيتوه فى الاخدود
رغم طيبتى ..!!
دمرتم دنيتى وبقسوتكم اسلتم دمعتى
سألت نفسى من أكون ؟؟
بالطبع لست من هذا الكون
انا من كوكب حنون
بأعينكم كالطيف المجنون
أنا..... أنا الطائر المسجون
فى قفص فى الجحيم مدفون
انا ........لو تعلموا من اكون ؟؟
انا اللؤلؤ المكنون
اعيش وقلبى غصن الزيتون
فكرت مليا ثم قلت
ابدا لالا لن اموت
وافكارى كعقد
سأسير لأكون شئ فى هذا الكون
بالعلم انجوا واحطم كل قانون
قانونى الصبر اقوى امام كل الصعاب
بالصبر افوز واخطوا الهضاب
انا الدرة ..انا الدرة لست السراب
بعزمى .. ساخرج من المحراب
سأكون النار ...لأحرق كل جبار
قسوتكم جعلتنى اركض كالمجنونه
نحو النار
لن اقسو ابدا ما دمت
احيا بأمر ملك الاقدار
ولن يسيل دمعى ثانية كالانهار
ما ذنبى وضمائركم ذهبت
كما يتبخر الماء من البحار

هناك 8 تعليقات:

mahasen saber يقول...

انتى سمسم بنت الشمس

ازيك يا حبيبتى اخبارك ايه
يا رب تكونى بالف خير

سيبيلى رقمك اوفلاين لان موبايلى اتغير واتشال منعليه ارقام
وخلى بالك من نفسك

FREE SOUL يقول...

من انا؟؟؟؟

انتى انسانه جميله جدا جدا جدا
(*_^)
(^_^)

Unknown يقول...

بجد البوست جميل
والمدونة جميلة
تقبلى تحياتى يا اسماء
وفقك الله دائماً

حروف يقول...

ممممممممم مدونتك جميله جدا والخاطرة حلوة جدا
دمتي بالف خير

فارس عبدالفتاح يقول...

اولا :

سلام عليكم ورحمة الله

واحب ازود النفاحات نفحة واحب اعرفك بنفسي انا ... ابن الندى

وعلى فكرة طالب خدمة لو في الامكان فانا رايت صور جميلة على واجهة المدونة بخصوص حفظ القرآن

فلقد اتآ الي اميل على لينك لموقع تفسير قرآن ويطلب مني توزيعه حتى اكسب من الحسنات الى ما شاء الله

ولكن من حرصي على ان اكون على قدر من الوعي فلم اقم بارسال هذه الرابطة الخاص بهذا الموقع حتى اتبين هل هذا الموقع ليس فيها مغالاتطات ودسيسة على القرآن

وانا بصراحة لست حافظاً للقرآن او عالماً بتفسير القرآن

فارجوا ان تتأكدي من صحة وسلامة هذا الموقع ان امكن وجزاءك عند الله


تقبلي كل التحية والتقدير

فارس عبدالفتاح ... قومي عربي

FREE SOUL يقول...

ندالة أهلها

ميت ألف فرصه عشان أسيب مصر
ولا عمري سبتها
علشان هى بلادي اللي بجد بحبها
بحبها بكدبها وصدقها
بحب فيها أصالة وندالة أهلها
بحب فيها السهر
بحب زيفها وأصلها
بحب فيها طلعه الشمس
تنور وشها
بحب فيها القمر طالع
يغازل حسنها
بحب فيها المشي علي شط
نيلها وبحرها
بحب فيها بناتها
راسمين ملامح شعبها
دي بنت مايصة وحاطة
وردة فـ شعرها
ودي بنت جد ونازلة
جري لشغلها
هتلاقي فين بلد
فيها الكنايس والجوامع
بتحضن بعضها
مسلم مسيحي إخوات
راضعين طيبة من صدرها
نبع الحنان ويناموا حاضنين
أرضها
هتلاقي فين تاني بلد
كل حاجه فيها
تخليك تحبها
هتقولي ظالمه هقولك
برضو بحبها
هتقولي ضالمه
مهو ده سواد شعرها
هتقولي زحمه هقولك
علشان بنعشق أرضها
هتقولي فيها فساد
هقولك ده من طيبه شعبها
جرب كده تسهر ولو وحدك
علي ضف نيلها وحبها
جرب تشوف بنت حلوه
مع شاب واقف جمبها
بيحبها شايل في قلبه
هموم الدنيا كلها
وبرضو بيحبها
جرب كده تاكل دره وترمس
علي شطها
وتشوف وشوش الناس
وإضحك زيها
طب وإنت ماشي لوحدك
ووقعت في مشكلة
مش بتلاقي ألف واحد
جمبك بيحلها
لا تعرفهم ولا يعرفوك
بس جمعكم حبها
اهي دي مصر
زاحمة ظالمة
فاسده ضالمة مش مهم
ده كفايه خفت دمها
هأفضل لمصر أقول وأعيد
أنا أصلي عاشق أرضها
وطبعا ده كله كلام في الهجايص
أنا لو تجيني نص فرصة هقول لها
بالسلامه يا مصر
ومش عايز أشوف وشها
وهي دي بقى ندالة أهلها

FREE SOUL يقول...

http://video.google.com/videosearch?sourceid=navclient&rlz=1T4RNWN_enQA287QA287&q=%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A9%20%D9%81%D9%8A%D9%84%D9%85%20%D8%A7%D8%B3%D9%81%20%D8%B9%D9%84%D9%89%20%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B2%D8%B9%D8%A7%D8%AC&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wv#sourceid=navclient&rlz=1T4RNWN_enQA287QA287&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wv&q=%D8%A7%D8%B3%D9%81+%D8%B9%D9%84%D9%89+%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B2%D8%B9%D8%A7%D8%AC+%D9%81%D9%8A%D9%84%D9%85&start=2

اسف على الازعاج
نسيتى تقولى انها كانت وهم (~_~)

Reem يقول...

تسلم الأنامل و العقول :)
http://omoma-tugheya.blogspot.com/