الخميس، 11 سبتمبر 2008

الصداقه .. عوضنا على الله فيها



احيانا لما بفكر فى الاصدقاء ببكى
يمكن عشان مفيش اصدقاااء
هتقولولى ازاى .. هقولكم انى انا الصديقه وبس
وعشان ملقتش حد بيوفى وطيب زييى
بقولكم مفيش صداقه
الصداقه مش بس اتنين او تلاته او عشرة متفقين فى حجات
واحده .. لا الصداقه تجمع بين اى اتنين فى ظروف غامضة
بين مجموعه فى طريق صدفه مش مترتبه هقابل مين وهصاحب مين فى اليوم الفلانى
انا عن نفسى مبعرفش اصاحب حد فكره نفس فكرى .. لأننا بنبقى زى
الاقطاب المتشابهه للمغناطيس دايما فى تنافر
انا عايزة صديقه تحركنى تدينى افكار مفكرتش فيها تقولى لا
تقولى اه .. مش دايما موافقانى صح وغلط
عايزة صديقه يكون بينا حوار .. نديره احنا الاتنين مش واحده
تفتح الحوار والتانيه تأمن
عارفين احساسى ايه لما باجى انقى الصديقه
يمكن محدش فاهمنى فى حياتى كده
انا عايزة بنت تكون صحبتى بجد تنكشنى
وصعب اقول تكون عقربه
هتتفهم غلط
لا مش عقربه يعنى مؤذيه لالالا
عايزة من بتوع برج العقرب
انا عامة مش بعترف بالابراج بس لما لقيت الصفات وقريت عنها
عجبتنى جدا
عايزه انا وهى نكون دويتو مختلف عن اى صداقه
مفتقدة للصداقه قوى .. يمكن لأنهم بيحسوا ان عقلى مسابق سنى
واحيانا بيقولوا عليا مغامره
بس ابدا هى حياتى اسمها التجربه
لازم اجرب الشئ الى يفيدنى بنفسى مش معنى كده
انى اروح اشرب سم واقول اشوف هموت ولا لأ
لا اجرب فى حدود العقل عشان اتعلم من تجربتى
عايزة مجموعه فوق العادى
عايزة صداقه مش عاديه
عايزة بنات لماحين اذكياء
يمكن ده الى مش لاقياه ولا انا فى مكان مش سامحلى انى الاقيهم
يمكن عشان التعليم فى المنطقه الى انا فيها محدود
او مواهب مكبوته وناس مستخبيه مش بتشوف بعض
ولا يمكن عشان انا مبخرجش من البيت الا للضرورة
معرفش
عامة حياة الجامعه جايه واتمنى انى الاقى الى بدور عليه

ليست هناك تعليقات: