الاثنين، 3 نوفمبر 2008

رحلة الى الاسدنكريه

رحلة الى الاسدنكرية
هتسألوا فين الاسدنكريه دى
الى هيا بعد البحيره عارفينها
لا طبعا
مش مهم طبعا فين البحيره دى
بس عجبتنى اوى البلد دى واحنا بنعدى عليها وكتبت اسامى قراها ومدنها قريه قريه
ومدينة مدينة ..... شكلها بقا فى العاصمه تحفه
الى هى دمنهور ... وصلتها حسيت انى كنت ماشيه فى صحرا ولقيت كوباية مايه
هى بصراحه بلد من شكلها الخارجى حلو
انا كنت بحب البلد دى قوى لغاية بعد ما رحت اسكندريه
وانا راجعه بقا مكنتش عايزة اعدى عليها تانى
بس مكرهتهاش ... عادى يعنى
زى ما تقولوا كان نفسى نرجع من طريق تانى عشان اشوف بلاد تانيه
نيجى للمهم يوم كله اكشن
وحوارات ولف عالرجلين
لدرجة ان الجزمة بعتتلى جواب استغاثه
وماشية واليوم كان ماشى تمام لغاية ما كرهت نفسى فى لحظة صدمة
صدمه .. صدمه
صدمة شلتنى .. عجزت عن الحركة
صمت قاتل احتل جسمى
دوار لف بيا مصر كلها من اسكندريه لأسوان
يا جماعه محدش مقدر كلمة صدمة
لغاية ما وصلت الزقازيق
وحسيت انى بدأت اهدأ
ونزلت شارع البوسته واشتريتلى حته دين ( بلوفر ) صوف
تحفه فى الجمال
وكأنى بدى نفسى هديه او بحاول اهدأ من نفسى واراضيها
وبعدين روحت
قعدت على جهاز الكمبيوتر وكتبت البوست ده
وانا ربنا وحده الى يعلم حالتى
وكان نفسى اكتبلكم تفاصيل لكن ..........
احتفظ بها لنفسى
ارجو الدعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااء
وان ربنا يهون عليا
يهون عليا الصدمه .. ويعوضنى خير
ويكرمنى على حسن نيتى وحبى للناس
ويكتبلى الخير دنيا واخره

هناك 4 تعليقات:

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا يقول...

تعرفي انا لما بابقي متضايقة باعمل ذيك وانزل اشتري
مافيش حاجة تستاهل اننا نزعل عشانها
تحياتي

حرية يقول...

جميل اوي اوي اسوبك يا بنت الشمس وادعوا الله ان يزيل ما بكي من هم
بس ليه حسيتي بكده

ايام العمر يقول...

سلامتك الف سلامة

وبعدين اخلى حاجة الرحلات

والاحلى انك تروحى لبلاد جديدة مرحتهاش

سلاااااااااااام

اة الخلفية الجمرا بتعتك دة زغلللتلى عنيا

سلااااااااام

farah يقول...

موقعك زي العسل